lørdag 17. juli 2010

HØSTFERIE I SKALLERUP

2010/7/9 Tage Bjerg ‪<mail@tagebjerg.dk>‬


Hej Jon og Gunhild
Jeg håber, at alt står vel til hos jer.
Har dere opgivet weekendopholdet i Lønstrup?

Sommerhuset er ledigt 3. weekend i sept, og kan med stor sandsynlighed også frigøres i 2. weekend, hvor det nu er udlejet til om lørdagen. Det er gode bekendte, som har lejet sommerhuset i 14 dage indtil d. 11. sept, men jeg tror, at de let kan overtales til at tage hjem om fredagen, hvis dere ønsker at komme i denne weekend.
Venlig hilsen
Tage

Hei Tage.
Takk for mail som jeg fikk for noen dager siden. Den kom mens jeg var på arbeid. I går var dagen opptatt med 45 gjester i vår årlige familiefest. (Både Jeg selv og en av våre døtre har fødselsdag 12. juli. Vi ble 103 år tilsammen.
Familiefesten på 12. juli har vært en ubrutt tradisjon i vår familie fra lenge før jeg ble født, fordi en av mine tanter ble født 12. juli 1908, så familien har feiret denne dagen hvert år siden den gang for 103 år siden.
Vi har det bare fint både hva helse og travelhet angår.
Når det gjelder weekendopphold i Lønstrup, er vi takknemlige for tilbudet, men det ser ut til at vi må avlyse weekendoppholdet i Lønstrup og heller satse på å se frem til ukesoppholdet i Skallerup i stedet.
Saken er at vi fikk melding om besøk av amerikanske slektninger i første halvdel av september.
Dermed ville det bli litt for kort avstand mellom et evt. weekendopphold og vår etterlengtede ukes opphold. Er huset i Skallerup ledig i en uke fra 20. sept. eller fra 24., 25. eller 26. september?

Jeg beklager så meget at jeg ikke har avklart dette før nå.
Gunhild hilser også.
Jon

Den 13. juli 2010 18.48 skrev Tage Bjerg ‪<mail@tagebjerg.dk>‬ følgende:
Hej Jon
Mange tak for din mail.
Du behøver på ingen måde at beklage. Jeg har ikke haft sommerhuset reserveret til jer, og har ikke sagt nej til andre.
Med hensyn til jeres ferie i Skallerup, kan jeg oplyse, at sommerhuset kun er ledigt fra søndag d. 19. sept. til torsdag d. 23. sept. Hvis dere skal være her 1 uge, er sommerhuset først ledig fra fredag d. 1. okt. - fredag d. 15. okt., samt efter søndag d. 24. okt. Ønsker dere at komme en uge i perioden 1. okt. -  15. okt. vil jeg gerne have besked i løbet af nogle dage, da jeg har fået et par henvendelser vedr. denne periode. Ønsker dere at komme efter 24. okt., kan jeg godt vente med at få besked.
Mange hilsner til dig og Gunhild fra
Mette og Tage

Hei Tage.
Takk for hyggelig mail. Vi er takknemlige hvis vi kan komme til Skallerup på høsten, og vi synes det høres fint ut med en uke fra 1. - 8. oktober. Kan det passe?
Vi har deilige og late sommerdager nå etter at det store arrangementet er brakt vel i havn. 
Denne uken har vi vår datter Kari og hennes familie boende i annekset her på tunet.
Godt vær med sol og behagelig temperatur.
Vi ønsker dere begge en god sommer i fortsettelsen.
Hilsen til deg og Mette fra
Jon og Gunhild

Den 15. juli 2010 20.21 skrev Tage Bjerg ‪<mail@tagebjerg.dk>‬ følgende:
Hej Jon og Gunhild
Mange tak for jeres mail.
Det glæder os meget, at dere har mulighed for at komme til Danmark på høsten fra 1. okt. til 8. okt. Jeg her nu reserveret sommerhuset i Skallerup til dere, og jeg sender jer hermed lejekontrakten. hvis dere kan akseptere lejekontrakten, bedes dere venligst sende mig en mail.
Vi glæder os begge meget til at være sammen med jer til høsten. Dere er begge så venlige, hyggelige og positive, så måske skal vi snart til at betale dere for at komme til Danmark.
Vi ønsker også dere en god sommer.
Mange hilsner fra Mette og Tage
Hei Tage og Mette.
Mange takk for hyggelig mail.
Vi har gransket kontraktforslaget grundig, og selv om priset ved første øyekast kan virke skremmende, har vi besluttet å investere dette i et ferieopphold i Deres vakre sommerhus.
Mange takk, vi gleder oss allerede!
Hjertelig hilsen fra
Gunhild og Jon

Hej
Såfremt det viser sig, at dere ikke kan betale hele lejen til høsten, er vi meget forstående overfor en eventuel afdragsordning over en længere periode.
Hilsen
Tage

Kjære Tage
Jeg takker deg fordi du kunne lage
et forslag som vil hjelpe oss og lette
vår betalingsgjeld til deg og Mette
og sorgløst kunne nyte gode dage

med fred i sjel og kropp,  med mat for mage,
vin til en aldeles fredfull ferierus
i Jyllands nydeligste sommerhus,
kun takket være verdens bedste Tage

Dog, - om vi av hjertet gjerne venter
med betaling og rolig derved deler
summen, er tidens ustabile renter
slik at vi må finne dekning for det hele

Og tro meg, jeg har drøftet med min kone:
HØSTBUSJETTET DEKKER DENNE KRONE

Hilsen Jon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar